onsdag den 20. juli 2011

Sådan diverse i slutningen af en sommerferie

Ole Birk Olsen
Min dag er gået med haven, og med at undres over at den landspolitiske verden er så tavs.Bortset selvfølgelig, fra Ole Birk Olesens harcelering over, at kommunerne ikke har styr på kloakker, vind og vejr, og 135 mm i løbet af et døgn. Tænk at han mener at kommunerne "bare" skal få bedre og større spildevandssystemer, uden at at det er nødvendigt at sætte skatterne op. Verden ifølge Liberal Alliance, så enkel at leve i, bare man ikke har noget imod skyklapperne.

Genbrugsstationen
En sommerferie med sådan noget almindeligt halvtrist dansk sommervejr, tilskynder jo en, til at få ryddet op i krogene. Det gjorde at jeg har fået samlet lidt sammen til genbrugsstationen. Et herligt sted, hvor jeg desværre ikke må klunse, fordi der er så mange spændende ting, som egentlig godt liiiige kunne komme med hjem til nærmere inspektion. Jeg glæder mig over at vi i Danmark er blevet så gode til at genbruge. Idag er vores gamle skrot så værdifuldt at nogen ønsker at stjæle det.

Her, til venstre, ses "min" have edderkop, som har lagt æg i min salat.

Haven
Der er insekter overalt, fluer, bier, sommerfugle, orme og snegle. Og så har min egen edderkop lagt æg,de er udruget, parat til at indtage verden. Det har været ret sjovt at følge dem midt i min Romainesalat. Jeg håber at din have har mange "krible-krable dyr." Husk at have rigeligt ukrudt, nok blomster og fugtige steder hvor der er plads til dem. En stylet have, kæmmet og friseret, er der er ikke meget plads til insekter, at være i. Så tag en slapper, læg dig i hængekøjen eller sæt dig i din stol og lad lidt af ukrudtet overleve. Spil et spil med familien eller læs en bog, og husk: "Nyd det, mens du har det."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar