torsdag den 14. juli 2011

Sommerballoner

Det svageste led
Sådan en sommer kalder mange pudsigheder frem af skabet. Sommer er også lig med at Dansk Folkeparti kaster en mængde prøveballoner op. Selvom det ikke er rart og jeg ikke er stolt af det, har vi også hos socialdemokraterne har vi også haft vores egen sommerhistorie, med Kim Mortensen fra Esbjerg. Det er som en god dansk arbejdersang, vi er ikke stærkere end det svageste led. Sådan en sommer er aviserne tyndere, og vi får lov til at få lidt flere nyheder fra de fjernere dele af verden.

Afrikas horn sulter
Etiopien og Somalia er ramt af tørke. Børn og mødre dør, mens de vandrer mod de flygtningelejre,der ikke har plads til dem. Dette sker samtidig med at regeringen skærer i u-landshjælpen, og bruger den til at finansiere Danmarks krige. Mens vi hygger os med afdragsfrie lån, der finansierer den nye IPad vi ikke kunne leve uden, er der mennesker der dør. Mennesker der kunne have levet. Jeg starter med mig selv, yder den smule jeg kan. Du kan hjælpe mødre og deres børn på dette link: http://www.redbarnet.dk/

K ud af regering
Man kunne læse at de konservative ikke ønsker at holde fast i regeringsmagten, for alt i verden...
Måske betyder det at vælgerne nu selv kan få lov til at bestemme, hvem vi mener kan gøre det bedste for Danmark? Det er jo ingen overraskelse, at jeg mener at vi må have Helle ved roret, 4 år mere med en borgerlig liberal regering orker jeg ikke. Jeg har brug for at vi igen tør tale om fællesskab og solidaritet, at vi igen lader de bredeste skuldre bære det tungeste læs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar