mandag den 7. november 2011

Jeg synes faktisk ikke, at det ok at betale rocker regninger selv

I radioavisen her til morgen kunne man høre historien om at Anders Samuelsen folketingsmedlem og formand for Liberal Alliance har betalt en god vens narkogæld til en pusher med tætte bånd til rockermiljøet. Og det er han stolt af. Mens jeg beundrer Anders Samuelsen’ trofasthed over for venner i uføre, må jeg konstatere at hele hans ræsonnement er rivruskende forkert. Anders Samuelsen kan godt fortælle sig selv at de 10-20.000 kr er et lille ligegyldigt beløb, som han muligvis ikke engang vil savne.

Reglsæt
Men det han har gjort er at støtte et dybt kriminelt miljø, det han siger er: at pression virker, at disse sølle rygmærkers regime er baseret på frygt og terror, og det har Anders Samuelsen demonstreret virker. Han vil gerne tale dunder fra folketingets talerstol, han vil gerne vedtage lovgivning der øger straframmen for narkohandel, vold og trusler, men når det kommer til ham selv og hans nærmeste, gælder der et andet regelsæt. Rockernes regelsæt.

Politisk pondus
Hvis det er nødvendigt at betale folks narkogæld for at få misbrugere på ret køl, så håber jeg at han vil kaste hele sin politiske pondus ind i kampen. Så bliver der brug for en statslig pulje, hvor de ulykkelige kan få slettet deres gæld, så de kan komme på ret køl. Ok der ville muligvis være et problem, i at narkopenge så vidt jeg ved ikke bliver opgivet til skattevæsenet, men Anders Samuelsen er jo alligevel tilhænger af en afvikling af skattesystemet som vi kender det, så måske kan man kalde det to fluer med et smæk? Nej det er nok urealistisk at afvikle hele Danmarks narkogæld kvit og frit. Vi kunne gøre det tilbagebetalingspligtigt, en slags ekstrem-SU. Ja vi kunne måske endda indbygge et fjumreår.

Grensaks og bat
Undskyld mig, jeg forsøger at være morsom om et emne der bestemt ikke er morsomt. Alle der har prøvet at få besøg en mørk aften af 3 store mænd, der medbringer et baseballbat og en grensaks, ved at det ikke er morsomt. Hvis det var mig der fik den slags gæster ville jeg også ønske at betale, jeg ville stjæle, lyve, tigge, jeg ville gøre snart sagt alt, hvis bare de 3 mænd ville gå igen. Det ville bare ikke nytte, intet vil få de 3 til at forsvinde, på det tidspunkt ejer de dig. Ågerrenter, dummebøder, intet får dem til at forsvinde, for hvorfor skulle de dog gøre det?

Ikke markedsvilkår
Narkogæld er ikke en transaktion der foregår på normale markedsvilkår. Næste gang det banker Anders Samuelsen vens dør, er det ikke tilstrækkeligt at sige: jeg har betalt hvad jeg skylder, i kan godt gå igen. Hvorfor skulle de dog gå? Han har allerede demonstreret at han lever under deres regelsæt. Der er kun 2 ting de 3 mænd frygter: loven og mænd som dem selv. Selvom loven til tider kan virke langsommelig og ineffektiv er den vores bolværk mod rockernes regelsæt, og den virker. Men kun hvis vi står sammen. Næste gang Anders Samuelsen ven får den slags gæster, vil jeg anbefale vedkommende at ringe efter politiet. Så vil de true, puste sig op, men i sidste ende vil de gå. I en truende tone vil de sige at de kommer igen, og det tror de sikkert også selv på.

Gå nu til politiet
I mellemtiden skal Anders Samuelsen ven gå ned på politistationen, og fortælle alt, og jeg mener virkelig alt. Alt om hans pusher, alt om de rockere der står bag ham, alt om alle hans ”venner” i miljøet og alt om den kriminalitet vedkommende selv har begået for at betale for sit narkotika, alt hvad han ved. Det er den eneste måde vedkommende kan blive virkelig fri på, hvis det da er det AS ven ønsker, at blive fri. Eller også kan vedkommende sætte sin lid til tossegode mennesker som Anders Samuelsen, så kan denne regning blive betalt. Og det er også vældigt fint, indtil den næste regning, og den næste, regningerne kan muligvis betales, men fri bliver Anders Samuelsens ven aldrig.

Noget galt i DK
Med hensyn til Anders Samuelsen selv, undrer jeg mig. Hvis der er nogen i Danmark, der burde kende og respektere den lovgivning der er grundlag for vores samfund, burde det være ham. Faktisk mener jeg at han med sine handlinger, og hans manglende refleksion over samme har diskvalificeret sig som medlem af folketinget. Kære Anders Samuelsen, din betaling af narkogæld er ikke noget at være stolt af, tværtimod er det udtryk for en kvalmende dobbeltmoral. Det må være rart at have et ganske særligt regelsæt helt for sig selv, og telefonnummeret på en justitsminister der kan glatte ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar