søndag den 20. maj 2012

Forårsmarked i Botanisk Have

Ok - jeg kan lige så godt sige det rent ud. Det bliver lidt tyndt i dag. Ikke at der ikke er mange temaer, som kunne vendes rundt og drejes kritisk her på bloggen. Men jeg er vågnet for sent, og om lidt skal jeg til plantedag i Botanisk have inde i Aarhus. Det årlige forårsmarked som Det Danske Haveselskab står for.

Så har man egentlig tid til at være her ved PC'en? Tid til morgenkaffen og avisen? Tid til at læse om min tidligere TR kollega Søren Aakjær og seje formand for Aarhus lærerforening? Næ, undskyld Søren. Men den kommer ikke til at stå på skolelukninger i dag, eller fremtidens folkeskole. Men jeg skal nok, - senere. Og senere kommer også et barsk og hårdt indlæg om præster som med den ene mund prædiker næstekærlighed og med den anden ikke vil hverken vie eller begrave mennesker som elsker en af det samme køn. Jeg er så vred, så det er klart bedst at lade den ligge lidt, så jeg kan være saglig (hvis det altså kan lade sig gøre - og ja - det er ikke i USA det skete, men i Thisted!)

For nu er der et lille hul i skyerne og den blå himmel titter frem, og kaffen er drukket, og poserne er pakket. Hvis jeg var dig ville jeg ryste Champions League finalen af dig, og komme op af sofaen. Har du ikke en have, så har du en park, en skov, en strand, en kone, en hund, et barn - eller din indre sjæl som sikkert også trænger til at være lidt sammen med dig.

God søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar