fredag den 18. maj 2012

Dagen efter Kr. Himmelfart, en semifridag?

Det er en smuk morgen at vågne til. En skøn en af slagsen at skulle i gummistøvlerne for at lukke hønerne ud. De er smukke og hilser en godmorgen.

Det er sådan en dag man skal være varsom med. Man skal passe på den og sørge for at bruge den godt, for den vidner allerede fra start af, at det bliver en god dag. Min skal tilbringes i godt selskab fra morgen af, og senere nyde cykelturen forbi rensningsanlægget i Viby og så på job.
Der er ikke mange elever, og jeg tror næppe at det er en dag som bliver fyldt med andet end gode stunder.

Og da jeg skal til gode venner i Stilling i eftermiddag tjekkede jeg Midttrafik og fandt ud af at Danmark nu har fået en ny slags helligdag. En semifridag. Er det en lukkedag på trafiksprog? Tusinde tak for Østjyllandsradio, for ellers var jeg da hverken nået frem eller tilbage.
Det er da lidt sjov, at her hvor vi taler om at arbejde mere, taler om at slette helligdage - så har Midttrafik fået lavet en ny.

Hvad pyt, min morgen er smuk. Fyldt med sol og stilhed. God dag til dig derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar