onsdag den 28. marts 2012

ADHD - og arbejdsmarked

Jeg har været til en skøn konference i dag. Jeg har været til en konference som arbejdsmarkedcenter Syd havde lavet omkring hvordan man får unge mennesker i job og uddannelse. Projektet her "i job med ADHD" og bevægede sig under temaerne for diagnostisk udredning, medicinsk behandling, socialtræning, coaching og mentor - alt sammen for at sikre at unge mennesker med ADHD enten kom i job eller uddannelse og det vel at mærke også unge som var ret udsatte med misbrug og kriminalitet.

Det var engagerede og involverede medarbejdere. Mennesker som Aarhus kommune kan være rigtig stolte af, og som gør en forskel. Og jeg er også rigtig stolt. For dette projekt var noget som flytter noget - som virker.
Vi kan lære noget af at en tæt opfølgning af de unge, og hurtigt reagere på når de har problemer med deres job eller uddannelse. Det har gjort at rigtig mange af dem har fastholdt tilknytningen til arbejdsmarked.

Det som også siger noget, synes jeg, er at der kunne være 100 til konferencen, og det var hvad AMC syd havde regnet med - men der kom 140 og der var flere som måtte gå forgæves. ADHD er en varig lidelse, som kræver den rette tilgang og den rette medicinering. Vi har brug for mere viden omkring ADHD, og dette er et skridt på vejen.

Jeg kunne så også ønske, at dette blev fast forankret - og vi lavede et med autisme også...
Skulle du have lyst til at vide mere om ADHD - så tjek ADHD foreningen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar