onsdag den 24. august 2011

Den kommunale udfordring


Jeg kan undre mig over vores national-politikere, de strør om sig med tal, om vækst og offentlige investeringer, og et "stivfrossent" boligmarked. Og her sidder jeg så, i landets næststørste by og gruer for KLs og regeringens tal, dem der afgør hvilken økonomi Aarhus har det kommende år. Jeg frygter endnu engang at skulle se de udsatte og de svage, betale prisen for regeringens fejltagelser.

Det spildte opsving
Jeg har spurgt så tit: hvor blev det opsving af? Jeg var til demonstration forleden, vi demonstrerede for handicappede menneskers ret til at blive beskyttet af FNs handicapkonvention. Den har Danmark nemlig ikke underskrevet. Under demonstrationen mødte jeg Jens Joel, som er opstillet i Svend Aukens gamle kreds. Som han sagde, så er opsvinget blevet brugt på fladskærme, der så har givet vækst i Singapore... Resultatet er en regning der skal betales af Danmark, en regning der består af mistede arbejdspladser. Desværre har han ret.

Stop så
Så hvordan kan både Venstre og De konservative tillade sig at reklamere med at de er garanter for vækst? At de er garanter for en sund økonomi? Underskuddet på statsfinanserne runder snart 90 milliarder... 90 milliarder? Helt ærligt. Man skal have enorme skyklapper på for at kunne ignorere den virkelighed. VKO burde skamme sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar