søndag den 26. juni 2011

Ferie

Ok, så kom ferien. Og den startede med et brag. Først skolefest og så Hurra-jeg-er-færdig-havefest, fordi min kammerat blev færdig som VVS-installatør. En skøn havefest, helt ned på jorden, fadøl, pølser og et sanghæfte. Så jeg er noget groggy i dag. Efter en hård forsommer, kommer sådan en ferie på det helt rigtige tidspunkt. Folk spørger: "og hvad skal I så i ferien"? - og hånden på hjertet - jeg skal ikke noget. Jeg skal være i min have, i min hængekøje, i min køkkenhave, luge, bekæmpe dræbersnegle, og se det hele gro. Og så skal jeg have mine tanker ind på en ordentlig frekvens.

Kender du det? at hver dag kom for hurtigt, og inden du fik set dig om, så var de gået. Det er jo egentlig ikke rart, men stadig en del af virkeligheden. Og jeg må sige at jeg synes børnefamilierne er hårdt spændt for. Dag og nat, og vel at mærke dage og nætter i højspeed med fuldt drøn på karrieren og selvbetalte pauser.

Jeg får det næsten som til nytårsaften, sådan en første sommerferiedag, jeg får lyst til at lave forsætter. Camilla, husk at nyde hver eneste dag, husk at tage en ting ad gangen. Vær nærværende og tilstede, lav ikke mere end du kan eller orker....
Hmm, det er godt nok noget af et fortsæt. Jeg skal nok give dig et bud om et par uger, eller måneder om hvordan det gik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar