torsdag den 5. april 2012

Påskefrokoster hyggeligt - men også fyldt med spild af mad

En lang række feriedage med en nyligt fyldt lønpose, gør at indkøbslysten er stor. Vi skal være sammen med venner og familie, vi skal hygge os, og have en have-bajer over hækken. Det er en skøn tid. Jeg har været i haven hver dag, sammen med min familie og venner, katte og høns. Det er skønt og vidunderligt. Og jeg nyder at solen skinner, selvom vi er mange der havde satset på at frosten var ovre.

At frosten tager mine mirabeller hulker jeg over, og nyder de sidste flasker med mirabellesaft, for nu der kommer til at gå et par år. Men frost og afgrøder, fylder ikke så meget idag. idag vil jeg hellere opfordre til at huske at aftale hvem der kører, og hvem der nyder den afkølede porsesnaps. Og som en strøtanke: hvor meget behøver du egentlig at handle ind? Hvor går går grænsen mellem livskvalitet og fråds?

I påsken smider vi mad ud for 1,4 milliarder kroner, ekstra - bare i påsken. Så hvis vi nu tænker os lidt om, planlægger vores indkøb, og tænker over hvad gæsterne rent faktisk kan spise. Hvis vi lader det tomme fad være succeskriteriet, i stedet for det fyldte, ville meget være sparet og dermed vundet. Et godt forslag til en lækker frokost anretning: tarteletter med fyld læs mere på min anden blog Mad og Have - Camillas andet liv.

1 kommentar:

  1. Hej! Har du set den her?

    http://politiken.dk/tjek/ECE1598966/butikskaede-vil-saelge-aeldre-varer-til-spotpris/

    SvarSlet