onsdag den 11. april 2012

Nær demokrati - når en VVM redegørelse for udbygning af Rute 26 for folk op ad stolene

Sag nummer 15. Sag nummer 15, er en sag som har fået folk til at stå sammen i Mundelstrup. På god gammeldags manér, laver man en interessegruppe og bliver aktiv i nærdemokrati, og man forsøger, med rette, at påvirke os kommunale politikere.

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg ikke er nogen teknik- eller vejnørd. Jeg har sommetider været med en kammerat ude og se på motorveje, som han var med til at bygge maskiner til, men jeg har ikke engang kørekort og jeg er elendig til at finde vej. Men denne opstand giver mening for mig.
Det giver mening, når en redegørelse om en mulig, måske og næsten vejtilførelse, giver lokal usikkerhed og utryghed. Det må da skabe opstand og godt for det.

Jeg synes ikke, at jeg lige nu kan sige, hvad der er rigtigt, eller forkert - dét ville netop være forkert og arrogant. Men jeg kan, som en del af den socialdemokratiske gruppe, love, at ville lytte og love, at ville se på de anmærkninger som borgerne i Mundelstrup fremviser. Tak for I gider - tak for de bidrag som kommer.

Faktisk synes jeg, at vores nærdemokrati og vores byrådsstyre på mange måder virker rigtig godt. Rigtig mange steder i Aarhus har jeg en oplevelse af, at aarhusianere har et ønske om, at præge os politikere til at lave ordentlig og gode beslutninger for borgerne - og for byen. Det er denne respons, som gør det værd at være med og som får det hele til at give mening. Tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar