onsdag den 26. oktober 2011

Kontraktbrud - eller samarbejde tværs over midten

Jeg undrer mig over disse dages mediestorm på landets nye statsaminister. Fra at vi i en lang årrække har kunnet sikre os at borgerne får det som er lovet, og heller ikke mere. Vi har haft sti år uden innovation og ny tænkning. Fair nok, men jeg har det rigtig godt med at det er slut. Jeg hr det super fint med at regeringen skal have et flertal som kræver at vi rent faktisk drøfter Danmarks fremtid - sammen.

En spåkugle
Så lad os prøve at forsøge at skue ind i fremtiden. Lad os se om 1 år hvor Helle og Villy og Margrethe har haft indflydelsen, vi har baseret vores beslutninger på samtale og drøfter. Hvad er det som gør at det er dumt? Jeg tror, hvis vi så ind i spåkuglen, at vi ville se beslutninger som er blevet taget langsommere, nuvel, men beslutninger som vidner om lydhørhed og reflektion. Beslutninger som er taget i samråd med borgerne. Beslutninger hvor vi har vendt en sag og set på den i forhold til virkeligheden og ikke den måde som medierne har valgt at fremstille sagen på. Tja, for mig er det ikke noget tab at TV2's såkaldte optrævlende tv ikke længere er ministernes primære kilde til lovforslag.

Så når alt kommer til alt, tak til Helle og co, tak for at kontraktpolitikken er død, og Debatpolitik igen er virkelighed. Det tror jeg faktisk er bedst for os alle, og for Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar