onsdag den 11. maj 2011

God kaffe og 2 grønne mænd

min morgen har været herlig, og skøn og af sådan en karakter at den sparkede dagen rigtig godt i gang. Kaffen var god (ved ikke helt hvorfor, men sommetider smager kaffen bare bedre, om det er temperaturen eller temperamentet vides ikke) avisen var ikke flosset og alle kattene kom ind og spiste morgenmad uden at hvæse af hinanden - og så var der 2 grønne mænd udenfor mit hus. I sindig ro slog de græsset, fyldte benzin på kantskæren samtidig med at den anden tog sin grønne Arla mælkekasse og rensede allén for små grene og småskud. Den grundighed og sindighed gjorde mig stolt og glad over Aarhus kommunes medarbejdere.

Og så småregnede det, og regntøjet er godt, og haven havde brug for det, altså regnen... Og så den lugt der kommer af ny regn, når det har været længe siden, den er skøn. Og syrenerne blomster og dufter. Og ved Vestergårdskolen på Ormslevvej stod skolepatruljen og sørgede for at skolevejen var sikker, de smilede og var i godt humør og sagde godmorgen - tak for det :-)

Og faren som lærte sin datter at kører på cykel til skole med cykelhjelm og ordentlig vigepligt. De andre medtrafikanter som smilede til mig, og gjorde at det var en skøn morgen allerede inden jeg kørte ind på Bøgeskovhøvejs fine nye asfalt og Aarhus kommunes præmietilbud af en skole for børn og unge med ADHD og Autisme. En skole som rummer nogle af landets dygtigste og mest engagerede medarbejdere og nogle af Danmarks skønneste og mest særegne elever.

Jo en skøn morgen, startede med god kaffe og 2 grønne mænd

Ingen kommentarer:

Send en kommentar