søndag den 7. oktober 2012

Æblets og brysternes dag




Sikken en weekend. I går lørdag den 6. oktober var det brysternes dag. I lang tid har Kræftens Bekæmpelse kæmpet ihærdigt for at skaffe mere viden og en større bevidsthed om kræftens frygtelige natur.

Jeg går ofte med den lille lyserøde sløjfe, og prøver at gøre opmærksom på vigtigheden af at undersøge sig selv. Min mormor havde ikke mange penge, opvokset i en fiskerfamilie i Grenå, var der ikke meget at rutte med. Men med en mand med cancer, og tre døtre,incl min mor med brystkræft, vidste hun om nogen hvad hendes månedlige bidrag var værd.

Så vær opmærksom - på dig selv, dine døtre, dine veninder. Se oktober som måneden hvor du sætter fejrer brysterne. Det er de færreste der vil undvære deres. Selv om de kan være irriterende når man dyrker sport, og sjældent ligner dem på modellerne, så er de vores, ganske særlige.

Tjek her hvordan du kan være med til støtte op om Kræftens Bekæmpelses kampagne for Støt Brysterne.

Æblets Dag
Det hænger næsten sammen, for noget som også stod min mormor nær var æbler. Hver eneste onsdag og lørdag gik hun om morgen på Torvet, på Ingerslevs Bouldevard i Aarhus. Her købte hun altid æble er hos æbledamen. For som hun sagde: et æble om dagen - holder Doktoren a vejen.
Og det virkede stort se til det sidste for hende.
Ligesom hende, elsker jeg æbler. Og jeg vil egentlig gerne åbne vinduet her til morgen i Viby og råbe at alle skal storme til hinandens æbletræer. Der er altid nogle som har for mange - og nogen som har for lidt.
Tænk over det - har du for mange, så stil nogle ud til vejen, og os som har for lidt - vi må gå i kurvene og til stier og hegn hvor de vilde æbler er.
Jeg har nu et helt vidunderligt Ingrid Marie i min have - men hun skal først fejres om en lille måned. Men hun fejre Æblets Dag med at lyse ildrødt fra træernes grene.

Er du i tvivl om hvad du kan bruge æbler til - så tjek min anden blog... der vrimler det med æbleopskrifter i både det søde og det salte køkken: Mad og Have - Camillas andet liv.

Så støt både æbler og bryster - livet ville være uendeligt kedeligt uden begge dele!

1 kommentar:

  1. Hej, jeg hedder "Inger Pedersen" Jeg er fra Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oscar. Ting begyndte at blive grimt, og vi havde kampe og argumenter næsten hver gang på grund af min manglende evne til at føde ham et barn. Min mand pludselig begyndte at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. Han begyndte at have anliggender med andre kvinder uden for at overveje, hvordan jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Oscar var min bedste ven, min soulmate, min Superhelt og min hjerteslag, men han ser ikke længere noget godt i mig. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været tilhænger af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han holdt specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede han til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt. hvad et vidunderligt mirakel Baba Egbe gjorde for mig og min familie. Den gode nyhed er Oscar, og jeg er nu tilbage sammen og lever lykkeligt, og vi er blevet velsignet med tre børn, to drenge og en dejlig pige efter 9 år med barnløshed. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer overalt i verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hurtig hjælp af enhver art, kontakt Baba Egbe nu via hans e-mail: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818

    SvarSlet