søndag den 4. oktober 2009

Motion til hjernen...

Valgkampen er sat i gang. Og det kræver at jeg er klar i hovedet, det igen kræver at jeg får bevæget mig og spist ordentligt. Med det mener jeg, at hvis jeg slækker, og ikke kommer afsted, eller ikke giver den gas- så står hjernen ligesom stille på mig. Jeg tror egentlig, at det er sådan for mange mennesker. At motion og ordentlig mad gør at hjerne-omdrejningerne er optimale.

Giv Lungerne til Ungerne
Igår deltog jeg i stedet for Borgmester Nicolai Wammen i et arrangement af Astma-Allergi Forbundt samarbejde med Fitness World. Nicolai og hans kæreste Mai,- konservativ kandidat til Odense Byråd skulle spinne mod hinanden. Da Nicolai blev syg, blev jeg spurgt om jeg kunne. En udfordring jeg da ikke kunne sige nej til,- en konkurrence - og så med noget jeg ikke rigtig kendte til. Det viste sig heldigvis at være en almindelig motionscykel - for en Spinning Cykel har jeg har siddet på før,- et fantastisk team af unge mennesker fra Frit Forum var der til at bakke op og cykle med.
Men det jeg synes var særligt sjovt, bare for mig, er den omsætning som ligger fra en sport til en anden. Man kan jo sige at karate, som jeg dyrker, intet har tilfælles med cykling. (jeg forsøger at cykle til og fra arbejde dog). Og alligevel.
Hele det at vide hvor optimal ens krop kan yde, og hvordan vejrtrækningen er. Lidt nørdet, men utroligt sjovt og udfordrende for en karatekæmper. Særligt på de sidste 10 minutter kunne jeg bruge næsten 10 års intens kampsportstræning.

Glæde til kroppen
Og så giver det kroppen sådan en naturlig glæde. Det er lidt lige som min killing som leger for fulde hammer, spiser og så lægger sig glad og afslappet.
Sådan burde alle i Danmark have muligheden for. At give gas, og mærke out-puttet. Giv dig selv den mulighed.

USA - here I come
Og så er jeg så heldig, at jeg droppe til USA snart, alene og mand & katte bliver hjemme. Så skal den have max gas, så hjernen kan være i top-gear til valgkampen.
Sammen med de andre gutter og gutinder fra klubben, skal vi til South Carolina til Seminar. En mulighed for at komme hjem med nye teknikker og nye metoder. Jeg håber, at også massagedelen kommer til at fylde denne gang.

Ordentlig mad
- det er et område som ikke bliver besvaret nu, men som jeg sagtens kan fylde adskillige blogge med ;-) så det bliver en anden gang.

Og nå ja - jeg vandt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar