søndag den 7. april 2013

Fri mikrofonholderi for Hedegaard og Trykkefrihedsselskabet

Det er ingen hemmelighed - jeg afskyr konceptet Trykkefrihedselskabet - navnet, intentionen, medlemmerne.
Efter min mening er det løgnagtige, egoistiske og indskrænkede mennesker. Endnu et ulækkert efterladenskab efter Fogh/Løkke æraen, hvor DF var ophøjet til ultimative smagsdommer i dansk politik.

I mange år har den yderste højrefløj kunnet stille sig op på de svage og udsatte, de mørke, de ikke kristne, de "ikke danske" og proklamere hvad danskhed er.
Jeg kender rigtig mange danskere, der ikke må være danskere. På grund af Venstres og DFs klapjagt på mennesker med en religion, der ikke passer ind i det Kragh/Langballe'ske middelmådige-ikke-engagerede-grundtvigianske virkelighedsbillede.

De kvinder jeg kender, fra så forskellige steder i verden som Indien, Phillipinerne, Iran, Tunesien, Somalier spørger mig: "Camilla, hvorfor må vi ikke være danskere?" Hvorfor skal danskprøven være så svær, at end ikke danskere kan svare på den?"

I aftes så jeg igen Lars Hedegaard stå glinsende i kameralyset - mens hele det danske pressekorps står tilrådighed for at holde mikrofon - så bliver jeg simpelthen træt. Uimodsagt stod Lars Hedegaard og forklarede om den nye "videnskabelige" undersøgelse, der "tyder" på at muslimer er mindre intelligente end andre mennesker...Uimodsagt, i tv2 nyhederne!
I den forløbne uge var der et ungdomsråd der blev frataget sin støtte, fordi de have inviteret en imam med radikale holdninger til en konference. Hmm, gad vide hvor meget støtte Lars Hedegaard og hans kumpaner modtager?
Jeg nød at Krasnik gik til Hedegaard, og spurgte ind til hans perverse udtalelser om dette og hint. Det er nødvendigt at gøre op med den kæmpe fejl det er, at tillægge Lars Hedegaards udtalelser større sandhedsværdi, fordi han måske blev forsøgt myrdet.  Men nu er vi desværre tilbage på sporet, Hedegaard og Søren Krarups datter, skribent for Jyllandsposten og medlem af DRs bestyrelse (smagsdommer?) Katrine Winkel Holm får direkte tv-tid.

Alt imens - undskyld mig, kald mig bare sur rød feminist - Imens Troels Lund og Kristian Jensen krydser fingre i skyggen af skattesagen - for karaktermordet på Danmarks første kvindelig statsminister trækker nemlig ingen seere.

Og mine egne vender vores stolte respektfulde parti ryggen, og flirter med revolustionære kommunister som har masser af ædle synspunkter, men nægter at tage nogen som helst form for ansvar for moderne økonomisk politik. Ok - det blev en noget sur gruppeformandsblog denne gang.
Men helt ærligt - forestil dig at Socialdemokraterne ikke havde regeringsmagten? Forestil dig Inger Støjberg på Vestagers plads, Thuelsen-Dahl på Mette Frederiksens. Forestil dig lille Lars fra Græsted vandre rundt i EUs korridorer, og lede efter opbakning til Danmark?
Vi har det flertal vi har - og vi kæmper hver dag for en bedre hverdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar