søndag den 28. april 2013

En noget træt søndag


Sådan en søndag, ovenpå et par konfirmationer i hver sin del af Jylland, er man lidt træt. Og mæt. Så det, bare at sidde med sin PC og tjekke mails og status'er, det gør ikke alverden. Sådan en søndag er det. Ikke noget stort, ingen vilde tanker, eller ekstraordinære reflektioner.

Sådan kan det også være her på Chr. X's vej i Viby. Mens radioen spiller,  hen og ser til potterne med bønner, ærter, tomater og hvad jeg nu ellers har. Og glæder mig igen over alt det  kattene endnu ikke har væltet eller trådt i. Jeg synes også du skulle tage dig sådan en søndag en gang i mellem. Uden aktivitet, andet end det som måtte komme - om det så er at se en film, lægge puslespil eller kigge ind i ovnen til en kage. Måske, hvis solen viser sig, vil jeg flytte mig ned i haven og måske tage årets første tur i min dejlige hængekøje.

Og så vil jeg blive frisk til på onsdag. For der kommer min statsminister til Danmark. Lige meget med meningsmålinger - det er vores regering og min statsminister. Hun har hentet millioner til Danmark fra EU og kæmper hårdt for danske arbejdspladser.
Det vil jeg hente energi til. Årets største festdag. 1. maj er lige om hjørnet - god søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar