onsdag den 5. december 2012

Der røg Uffe


Så røg kulturministeren. Helt ærligt. Det kan godt være at han ikke tacklede det super - men det var hverken ulovligt eller forkert. Det var dumt ja, men var det egentlig mere? Når jeg tænker på Troels Lund Poulsen og hele skattesagen, så undre denne her sag mig virkelig.

Vi har levet med Venstre ministre som har skaltet og valtede med den offentlige kasse og meninger. Med massive tilskud til privathospitaler og til bankerne. Og så kommer Uffe Elbæk og hyre et mærkeligt cirkus-ting, hvor hans mand senere bliver ansat.

Der er ingen tvivl om at vi som politikere har et særligt ansvar for at fremstå ordenligt og redeligt. Men jeg synes nu at Borgen fremstår mindre mangfoldigt og mere kedeligt.
Uffe Elbæk er en mand som samler folk - enten med at være uenig eller enig. Personligt kender jeg ikke manden og jeg er faktisk også ligeglad.

Vi har mistet en farverig mand som minister. Æv. Og jeg håber inderligt at han ikke bliver udskiftet med en driftsikker, kedelig, ung statskundskaber - det ville være et endnu større tab.

Det er nu min mening.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar