søndag den 9. juni 2013

Northside Festival - bærdygtig, med kvaliteten og hjertet på rette sted

Sådan en blog går ofte sine egne veje, det er som om de emner jeg har drøftet med mig selv, flytter rundt og nye kommer til. Jeg har ellers været godt op og ringe i mit feministiske jeg, fordi Jyllandsposten endnu en gang sviner aktive, kloge og godt udseende kvinder. Min gode ven og byrådskandidat Camilla Mie Christensen, har fået en sviner. Men jeg trækker vejret - og gemmer krudtet.

For jeg vil så forfærdelig gerne fortælle jer om vores festival i Aarhus - North Side. Og jer der kender mig godt, ved at jeg ikke er nogen musik haj... North Side er bæredygtig. De har sammen med World Perfekt skabt en affaldssortering, som enhver kommune med respekt for sit grønne jeg, vil være misundelig på.

Prøv at tænk over hvor meget affald der er hjemme hos dig selv, og tænk så på resultatet af en festival eller Festuge. Disse folk ønsker at gøre en forskel, at høre god musik med god samvittighed. De har uddannet og samarbejdet med madboderne, så der nu bliver affaldssorteret både før og efter at maden bliver afleveret til festivaldeltagerne. De har arbejdet hårdt på at finde nedbrydeligt plastik, og så har de i år sat pant på cigaretskodder!

Jeg var til en skøn fødselsdag, cool og afslappet, fordi min byrådskollega Peder Udengaard fyldte 30. Det var en god fest, gode fadøl, dæmpet jazz musik, og gode samtaler i solen. Jeg delte bænk med nogle af disse herrer, med de grønne hjerter. Det er altså spændende at lytte til, hvordan man får unge, let berusede mænd til seriøst at affaldsortere.

Faktisk fortalte han at de vil afprøve kompost! Det er altså helt vildt. God musik, vild fest - og ren samvittighed - jeg er noget træt af ikke at have billet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar