søndag den 19. maj 2013

Plantemarked ved Botanisk have & med jord under neglene

Vidste du, at når du roder i din havejord, altanjord eller jorden i din mormors kolonihave, at du indånder feromoner der gør dig glad?
Jeg synes det burde være muligt for alle at have et stykke jord. Om det findes i altankasser eller i den lokale park. I Aarhus har vi rigtig mange kolonihaver, og de skal de nærmeste år kloakeres. Det er godt. Vi har brug for at sikre vores miljø til de næste generationer. Men det skal ikke smadre den lokale økonomi. Kolonihaver er netop en løsning til helt almindelige mennesker, der behøver adgang til et stykke havejord. Jeg har drøftet sagen løbende med borgmester Jacob Bundsgaard, og det er med stor glæde at jeg bakker op om den solidariske løsning vi har fundet.

Jeg skal til det årlige forårs plantemarked ved Botanisk have fra 9.00 - 13.00. Jeg glæder mig, og skal bare lige have styr på prioriteringslisten, og drikke den sidste mundfuld kaffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar