søndag den 2. oktober 2011

En ny tid

Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes de sidste uger har været lidt svære at skrive om. Danmark har fået nyt flertal, og Helle, Margrethe og Villy arbejder lige nu benhårdt på at lave et solidt regeringsgrundlag med respekt for hinanden, miljøet og den verden vi alle er en del af. Håbet er at omverdenen igen vil kunne se på Danmark uden undren over for vores fremmedfjendske grænsebomme.

Aarhus i benhårde besparelser - igen
Jeg hader nulvækst! For i Aarhus har vi måtte spare 220 millioner kroner igen. Fra en kasse som i forvejen er maksimalt presset, i en by fyldt med borgere som har rigtig svært ved at forstå og acceptere det. Det har faktisk været nogle uger som ikke har været særligt sjove, alt ses ligesom i et nedslående lys, bekymring for fremtiden er nok en passende beskrivelse.

Et frikvarter
Omvendt har jeg en weekend hjemme, en weekend sammen med min familie, i min have, hvor jeg har fået sovet ud, og haft tid til at tænke. Det har været godt.

Bekymringer er der stadig
Jeg er stadig bekymret og mærket af besparelserne, og stadig overrasket over at flertallet var så lille. Den lille forskel gør, at vi som socialdemokrater må lægge hovedet og hjerterne i blød. Vi må give hvad der rettelig tilhører SF, Ø og de Radikale, der er noget tilbage til os selv - ja så bør vi nok være glade. Så derude i Danmark - væbn jer med tålmod, solidariteten og fællesskabet kommer. Men det varer lidt, kig fremad, og tænk på at det ville være værre med 4 år mere med VKO.
Jeg vil forsøge selv at finde energien og tålmodigheden, for jeg tror på en fælles fremtid, hvor vi skaber et Danmark hvor der rent faktisk ER plads til alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar